2023 წლის იანვარში, ახალი მსუბუქი და კომერციული ავტომობილებისა გაყიდვები რუსეთში, 63,1%-ით შემცირდა გასული წლის იმავე თვესთან შედარებით. მონაცემები გამოთვალა ევროპული ბიზნესის ასოციაციამ (AEB).

სამგზავრო და მსუბუქი კომერციული მანქანების გაყიდვები 2023 წლის იანვარში 63.1%-ით დაეცა, 32 499 ერთეულამდე, რაც 55 537 ერთეულით ნაკლებია 2022 წლის იანვართან შედარებით, ასეთი მონაცემები გამოაქვეყნა AEB Automobile Manufacturers Committee (AEB).

AEB-ის ყოველთვიური მონაცემები არ შეიცავს BMW-სა და Mercedes-Benz Rus-ის გაყიდვების ციფრებს BMW Group-ისა და Mercedes-Benz AG-ის სათავო ოფისების გადაწყვეტილების გამო, რომ შეცვალონ გაყიდვების ანგარიშების სიხშირე ყოველთვიურიდან კვარტლურამდე.

2022 წლის მაისის მდგომარეობით, AEB ყოველთვიური ანგარიშები არ შეიცავს Chery-ს გაყიდვების მონაცემებს, როგორც ეს გადაწყვიტა Chery Automobile CO, Ltd.-ის სათავო ოფისმა.

ადგილობრივი ბრენდი Lada დარჩა ბაზრის ლიდერად; იანვარში ავტომწარმოებელმა შეძლო 17 468 ახალი მანქანის გაყიდვა, რაც მხოლოდ 3%-ით ნაკლებია 2022 წლის იანვართან შედარებით. ახლა Lada-ს საბაზრო წილი AEB ექსპერტების მიერ შეფასებულია 53,7%-ით, გასული წლის ანალოგიური პერიოდის 20,5%-ის წინააღმდეგ.

რუსული ავტომწარმოებლის ინფორმაციით, ყველაზე დიდი მოთხოვნა Lada Granta-ზე იყო: იანვარში 11 905 ავტომობილი გაიყიდა, რაც 115,4%-ით მეტია გასული წლის საანგარიშო პერიოდში. Lada NIVA-ს ოჯახმა ასევე აჩვენა გაყიდვების მნიშვნელოვანი ზრდა: 2023 წლის იანვარში NIVA Legend-მა და NIVA Travel SUV-ებმა გაყიდეს 4 950 ერთეული, რაც 94%-ით მეტია გასული წლის იანვართან შედარებით. კერძოდ, Lada-ს ოფიციალურმა დილერებმა გაყიდეს 2 886 NIVA Travel (პლუს 123.7% 2022 წლის იანვრისთვის) და 2 064 NIVA Legend (პლუს 63.2% 2022 წლის იანვრისთვის).

მეორე ადგილი ჩინურმა Haval-მა დაიკავა, უცხოურ მანქანებს შორის ლიდერი გახდა, იანვარში ამ ბრენდის 4 535 ავტომობილი გაიყიდა, რაც 43%-ით მეტია ერთი წლის წინანდელთან შედარებით. ბრენდის ბაზრის წილი შეფასებულია AEB-ის მიერ 10.4%-ით (წინა წლით ადრე 3.6%-ის წინააღმდეგ).

მესამე ადგილზეა Geely, 88%-იანი წლიური გაყიდვების ზრდით. კომპანიამ მოახერხა 3 501 ავტომობილის გაყიდვა, ბაზრის წილი გაიზარდა 2.1%-დან (2022 წლის იანვარში) 10.8%-მდე 2023 წლის იანვარში.

ხუთეულში შედიოდა GAZ (1816 მანქანა, მინუს 32% 2022 წლის იანვრისთვის) და კორეული Kia (1 415 ერთეული; მინუს 89%).

25 ბრენდის გაყიდვების შედეგების მიხედვით - რუსული ბაზრის ლიდერები 2023 წლის იანვარში, მხოლოდ "ჩინელები" აჩვენებენ ზრდას. 

ყველაზე მეტი დაკარგა იაპონურმა Toyota-მ (მინუს 99%), Hyundai-მ (მინუს 98%), Audi-მა და Suzuki-მ (მინუს 95%).

სანდრო პირველი