გასულ წელს 1 ტრილიონ დოლარზე მეტი დაიხარჯა გლობალურად მწვანე ენერგიაზე გადასვლაზე. ეს დაახლოებით იგივე მაჩვენებელია, რაც ინვესტიციები ნავთობის, გაზისა და ქვანახშირის მრეწველობაში. ინვესტიციებს განახლებად ენერგიაში (RES), ელექტრო სატრანსპორტო საშუალებებში, ენერგიის შესანახ სისტემებში, ახალ საწვავში, როგორიცაა წყალბადი და ატომური ენერგია, არასოდეს მიუღწევია 1 ტრილიონ დოლარს, ნათქვამია Bloomberg New Energy Finance (BloombergNEF) საინვესტიციო ტენდენციები ენერგიის გარდამავალ ანგარიშში.

ყველაზე მნიშვნელოვანი ინვესტიციები 2022 წელს, ისევე როგორც წინა წლებში, განხორციელდა ქარისა და მზის ენერგიაში - 495 მილიარდი დოლარი - ეს 17%-ით მეტია წინა წელთან შედარებით. შედეგად აშენდა 350 გიგავატზე მეტი სიმძლავრე.

"გასულ წელს სიმძლავრის ზრდამ 25% შეადგინა, რაც აქამდე არასდროს დაფიქსირებულა", - განაცხადა საერთაშორისო ენერგეტიკის სააგენტოს აღმასრულებელმა დირექტორმა, ფატიჰ ბიროლმა გასულ კვირას დავოსში მსოფლიო ეკონომიკური ფორუმის სამიტზე.

ელექტრო სატრანსპორტო საშუალებები სწრაფად იძენენ განახლებად ენერგიას. თუ 2014 წელს, როდესაც BloombergNEF-მა დაიწყო ელექტრომობილებში ინვესტიციების გათვალისწინება, მზის და ქარის ელექტროსადგურებში ინვესტიციების მხოლოდ 6.7% შეადგენდა.

მაგალითად, ბატარეებსა და ინფრასტრუქტურაზე 466 მილიარდი დოლარი იქნა მოზიდული, რაც 54%-ით მეტია 2021 წელთან შედარებით.

ძირითადად, თანხა ჩადებულია სამგზავრო ელექტრომობილების წარმოებაში (380 მილიარდი დოლარი). გარდა ამისა, მიღებული ინვესტიციებია:

- საზოგადოებრივი დამტენი სადგურები - 24 მილიარდი დოლარი,
- ორ და სამ ბორბლიანი მანქანები - თითქმის 23 მილიარდი დოლარი,
- ელექტრო ავტობუსები - $15 მილიარდი,
- კომერციული მანქანები - $8 მილიარდი

გასულ წელს პირველად გაიყიდა 10 მილიონზე მეტი ახალი ელექტრო მანქანა (მათ შორის ჰიბრიდები). 2030 წელს ავტომობილების სამ უმსხვილეს ბაზარზე - ჩინური, ევროპული, ამერიკული - ყოველი მეორე გაყიდული მანქანა ელექტრო იქნება, პროგნოზირებს ბიროლი.

გიორგი არაბული