
კერძოდ, რუსეთში მიწოდებამ 2023 წლის იანვარ-თებერვალში 13,5 მილიონ დოლარის მოცულობის 978 ავტომობილის ექსპორტი მოახდინა, ხოლო წინა წლის ანალოგიურ პერიოდში 209 ავტომობილი.ყაზახეთში - 2,6 ათასი მანქანა 51,5 მლნ დოლარად, ერთი წლის წინანდელი 935 ერთეულის წინააღმდეგ, სომხეთში - 2,8 ათასი მანქანა (თითქმის 50,2 მლნ დოლარი) 365 მანქანის წინააღმდეგ, ყირგიზეთისთვის - 1,3 ათასი 43,2 მლნ დოლარად 423-ის წინააღმდეგ.ავტომობილებს საქართველოში არ აწარმოებენ, მაგრამ აქტიურად ხდება მათი რეექსპორტი.ასე რომ, ამავე პერიოდში ქვეყანაში ამერიკიდან 97 მილიონი დოლარის ღირებულების 8,2 ათასი ავტომობილი შევიდა, თუმცა ერთი წლით ადრე მოცულობა მეტი იყო 11 ათასი ავტომობილი.მცირედით შემცირდა მიწოდება გერმანიიდან საქართველოშიც: 2023 წლის დასაწყისში შემოვიდა 1,3 ათასი ავტომობილი (29,2 მილიონი დოლარი), რაც 333 მანქანით ნაკლებია წინა წელთან შედარებით. მონაცემებიდან შეუძლებელია იმის თქმა, არის ეს ახალია (სამ წლამდე) თუ მეორადი მანქანები.„ავტოსტატის“ ინფორმაციით, იანვარ-თებერვალში რუსეთში პარალელური იმპორტით შემოტანილი სამ წლამდე ასაკის თითქმის 9,8 ათასი ავტომობილი გაიყიდა. თუმცა, დილერები მანქანებს ძირითადად ჩინეთიდან იღებენ.ზოგადად, საქართველოს სამთავრობო სტატისტიკური სააგენტოს მონაცემებით, იანვარსა და თებერვალში მსუბუქი ავტომობილების რეექსპორტმა მიაღწია ათწლიან მაქსიმუმს - 13,5 ათასი ავტომობილი, საერთო ღირებულებით 236,8 მილიონი აშშ დოლარი.შედარებისთვის, 2019 წლის პანდემიამდე პერიოდში საქართველომ მთელი წლის განმავლობაში 59,8 მილიონი დოლარის ღირებულების 9,7 ათასი ავტომობილი გაიტანა რეექსპორტზე.როგორც დამოუკიდებელი სააგენტო Nation.ge-ს ანალიტიკოსმა დავით ავალიშვილმა რუსულ „კომერსანტთან“ საუბრისას განმარტა, დაბალფასიანი მანქანები, რომლებიც სანქციებს არ ექვემდებარება, საქართველოდან პირდაპირ რეექსპორტის საშუალებით გადის რუსეთში.შეგახსენებთ, რომ ევროკავშირიდან 50 ათას ევროზე მეტი ღირებულების მანქანების მიწოდება რუსეთში აკრძალულია, ისევე როგორც მანქანების ამერიკიდან რუსეთის ფედერაციაში.რუსული „კომერსანტის“ თანამოსაუბრე დარწმუნებულია, რომ სომხეთში, ყირგიზეთსა და ყაზახეთში მანქანების რეექსპორტის სწრაფი ზრდა „ალბათ იმით არის განპირობებული, რომ მანქანები იქიდან რუსეთში იგზავნება“.მაგრამ საქართველო, როგორც ექსპერტი აღნიშნავს, დასავლეთის სანქციებს არ არღვევს: მათ ქვეშ მყოფი მანქანები იგზავნება მესამე ქვეყნებში. თუმცა, სტატისტიკიდან გამომდინარეობს, რომ მაღალი ღირებულების მანქანები (საშუალოდ $33,000 თითო) ყირგიზეთს მიეწოდება, ხოლო ყაზახეთსა და სომხეთში გაგზავნილი მანქანების საშუალო ღირებულება გარკვეულწილად დაბალია ($18,000-20,000).დასავლური და ადგილობრივი მედიის „სანქციების რეჟიმის დარღვევასთან“ დაკავშირებით კრიტიკაზე საპასუხოდ, საქართველოს ფინანსთა სამინისტრო არაერთხელ დაარწმუნა, რომ ქვეყნის საბაჟო სამსახურები „მუშაობენ მჭიდრო კოორდინირებულად დასავლელ პარტნიორებთან, პირველ რიგში, შეერთებული შტატების შესაბამის სამსახურებთან. და დიდი ბრიტანეთთან".მაგრამ ქართველმა დილერმა, რომელიც გერმანიიდან სამხრეთ კავკასიის ქვეყნებში მანქანების იმპორტსა და რეექსპორტში მონაწილეობს, რუსულ "კომერსანტს" დაუდასტურა, რომ სანქციების დაწესების შემდეგ მეზობელი ქვეყნებიდან მოთხოვნა მკვეთრად გაიზარდა.სომეხი და აზერბაიჯანელი დილერებისთვის ვენეციის გავლით ფოთის პორტში შემოაქვს პრემიუმ კლასის მანქანების მცირე პარტიები და ზუსტად იცის, რომ მანქანები რუსეთის ფედერაციისთვისაა განკუთვნილი.რუსული „კომერსანტის“ თანამოსაუბრე რუს დილერებს შორის აღნიშნავს, რომ მანქანები რუსეთის ფედერაციაში შემოდის ყველა მეზობელი ქვეყნიდან, რომლებსაც სანქციები არ ეხება.თუმცა, ხაზგასმით აღნიშნავს, რომ საქართველოს შემთხვევაში არ არსებობს მოსახერხებელი ლოგისტიკა, არამედ არსებობს „სამეწარმეო“ ადგილობრივი კომპანიები, რომლებსაც შემოაქვთ მანქანები ქვეყანაში და ყიდიან პროფესიონალ გამყიდველებსა თუ ფიზიკურ პირებზე.სანდრო პირველი
1680262615

ინფორმაციას „საქსტატი“ აქვეყნებს.2023 წლის თებერვალში, წინა წლის შესაბამის პერიოდთან შედარებით ზრდის მიმართულებით მნიშვნელოვანი წვლილი შეიტანა შემდეგმა დარგებმა: მშენებლობა, საფინანსო და სადაზღვევო საქმიანობები, ვაჭრობა, ტრანსპორტი და დასაწყობება.კლების ტენდენცია დაფიქსირდა დამამუშავებელი მრეწველობის, უძრავი ქონების, პროფესიული, სამეცნიერო და ტექნიკური საქმიანობების სექტორებში.
1680250943

მათ შორის, 2023 წლის პირველი 2 თვის განმავლობაში ბენზინის საწვავის იმპორტმა შეადგინა 81,8 ათასი ტონა, ხოლო დიზელის საწვავის იმპორტმა - 92,3 ათასი ტონა.კატეგორიების მიხედვით, 2023 წლის იანვარ-თებერვლის თვეების განმავლობაში ბენზინის საწვავის იმპორტმა შეადგინა შემდეგი: A-91 რეგულარი ტიპის ბენზინი - 48,3 ათასი ტონა (59%); A-95 პრემიუმი ტიპის ბენზინი - 32 ათასი ტონა (39,1%); A-98 სუპერი ტიპის ბენზინი - 1,5 ათასი ტონა (1,8%);მიმდინარე წლის იანვარ-თებერვლის თვეების განმავლობაში ბენზინისა და დიზელის საწვავის იმპორტის ყველაზე დიდი მოცულობა განხორციელდა რუსეთიდან - 148,5 ათასი ტონა, რაც მთელი იმპორტის 85,3%-ს შეადგენს. შემდეგ მოდიან: რუმინეთი - 24,6 ათასი ტონა - 14,1%; ბელარუსი - 0,7 ათასი ტონა - 0,4%; თურქმენეთი - 0,2 ათასი ტონა - 0,1%; უკრაინა - 0,1 ათასი ტონა - 0,05%; ბულგარეთი - 0,1 ათასი ტონა - 0,05%;
1680079932

„მიუხედავად დასტაბილურების გარკვეული ნიშნებისა, ინფლაცია ჯერ კიდევ გლობალურ გამოწვევად რჩება. საქართველოში ინფლაციის წლიური მაჩვენებელი კვლავ მაღალია, თუმცა შემცირებას განაგრძობს. თებერვალში მთლიანი ინფლაცია 8.1 პროცენტამდე, ხოლო საბაზო ინფლაცია 6.6 პროცენტამდე შემცირდა. ინფლაციის კლებას, ძირითადად, საგარეო ფაქტორები განაპირობებს. კერძოდ, ბოლო პერიოდში, ნავთობის საერთაშორისო ფასი მცირდება. საერთაშორისო ტრანსპორტირების ღირებულებაც პანდემიამდელ დონეს დაუახლოვდა.ასევე, გაეროს სურსათისა და სოფლის მეურნეობის ორგანიზაციის (FAO) თანახმად, სურსათის საერთაშორისო ფასების ინდექსი კლებას განაგრძობს. გამყარებული გაცვლითი კურსის ფონზე აღნიშნული ტენდენციები საქართველოს ბაზარსაც ეტაპობრივად გადმოეცემა და იმპორტულ ინფლაციას ამცირებს. მიუხედავად გარკვეული შემცირებისა, საბაზო, ისევე როგორც ადგილობრივი ინფლაცია კვლავ მაღალია. მთლიანი ინფლაციის შემცირებას კი, მკაცრი მონეტარული პოლიტიკა და ფისკალური კონსოლიდაცია უწყობს ხელს.აღსანიშნავია, რომ ბოლო პერიოდში ამოქმედებული მაკროპრუდენციული ინსტრუმენტებისა და გლობალურად ფინანსური პირობების გამკაცრების შედეგად, საკრედიტო აქტივობის ზრდა შენელდა. ეს, თავის მხრივ, ერთობლივი მოთხოვნის დასტაბილურებასა და, შესაბამისად, ინფლაციის დაღმავალი ტრენდის შენარჩუნებას დამატებით უწყობს ხელს. ზემოაღნიშნულის ფონზე, მნიშვნელოვანია, რომ ინფლაციური მოლოდინებიც იკლებს. არსებული პროგნოზით, მათ შორის საბაზო ეფექტისა და გამკაცრებული მონეტარული პოლიტიკის გამო, წლიური ინფლაცია მნიშვნელოვან შემცირებას გააგრძელებს და სავარაუდოა, რომ წლის მეორე ნახევარში მიზნობრივ დონეზე დაბალი იქნება, რაც გრძელვადიანი მოლოდინების მიზნობრივ მაჩვენებელთან ახლოს შენარჩუნებას უზრუნველყოფს.მიუხედავად, ზემოთ აღნიშნული პოზიტიური ფაქტორებისა, არსებული მწვავე გეოპოლიტიკური მდგომარეობის ფონზე, გაურკვევლობა კვლავ მაღალია. ინფლაციაზე ზრდის მიმართულებით მოქმედი რისკებიდან საყურადღებოა შრომის ბაზრიდან მომდინარე შესაძლო წნეხი. კერძოდ, ბოლო პერიოდში სამუშაო ძალის პროდუქტიულობის ზრდა ჩამორჩება ხელფასების ზრდის ტემპს. საქსტატის მონაცემების მიხედვით, 2022 წლის მეოთხე კვარტალში ხელფასები წლიურად 21.2 პროცენტით გაიზარდა მაშინ, როდესაც პროდუქტიულობამ მხოლოდ 6.8 პროცენტით მოიმატა. ეს ტენდენცია აისახება ადგილობრივი საქონლისა და მომსახურების ფასებზე, რომელთა ზრდის ტემპი კვლავ მაღალია და 13.8 პროცენტს შეადგენს.მაღალი გაურკვევლობისა და რისკების გათვალისწინებით, ეროვნული ბანკი ინფლაციის შემცირებაზე კონცენტრირებული რჩება და მკაცრ მონეტარულ პოლიტიკას ინარჩუნებს. მიმდინარე ტენდენციების შენარჩუნების შემთხვევაში, გამკაცრებული მონეტარული პოლიტიკიდან ეტაპობრივი გამოსვლის დაწყება შესაძლებელი გახდება მხოლოდ მას შემდეგ, რაც ინფლაციის ადგილობრივი კომპონენტის შემცირების ტენდენცია გამოიკვეთება.საქართველოს ეროვნული ბანკი მიმდინარე ეკონომიკურ პროცესებსა და საფინანსო ბაზრებს უწყვეტ რეჟიმში აკვირდება და ფასების სტაბილურობის უზრუნველსაყოფად მის ხელთ არსებულ ყველა ინსტრუმენტს გამოიყენებს.მონეტარული პოლიტიკის კომიტეტის შემდეგი სხდომა 2023 წლის 10 მაისს ჩატარდება“,- ნათქვამია ინფორმაციაში.
1680079440

თებერვლის დასაწყისში, თურქეთში მომხდარი მიწისძვრების შემდეგ, KazTransOil-მა მიიღო შეტყობინება ფორსმაჟორული მდგომარეობის შესახებ ჯეიჰანის საზღვაო ტერმინალზე დატვირთვის დროებითი შეჩერების გამო.ამის გამო, შეჩერდა ნავთობის ექსპორტი აქტაუს პორტიდან ბაქოში შემდგომი ტრანსპორტირებისთვის ბაქო-თბილისი-ჯეიჰანის ნავთობსადენით.იმავე დღეს კომპანიამ გაავრცელა ინფორმაცია, რომ KazTransOil-მა დაიწყო 25 ათასი ტონა რუსული ნავთობის მიწოდება ყაზახეთის გავლით უზბეკეთში ომსკი - პავლოდარი - შიმკენტი - შაგირის ნავთობის ჩამტვირთველი მარშრუტის გასწვრივ.KTO-მ ასევე განმარტა, რომ 2023 წელს რუსული ნავთობის ტრანზიტის მოსალოდნელი მოცულობა უზბეკეთში KazTransOil მაგისტრალური ნავთობსადენის სისტემის მეშვეობით იქნება 250,000 ტონა.სანდრო პირველი
1680008190

ანგარიშის თანახმად, თებერვალში, წინა თვესთან შედარებით, ადგილი ჰქონდა ვადიანი დეპოზიტების ზრდას 38.20 მლნ ლარით, ანუ 0.23%-ით, ხოლო მოთხოვნამდე დეპოზიტები 74.99 მლნ ლარით, ანუ 0.28%-ით შემცირდა.ცენტრალური ბანკის ცნობით, დეპოზიტების ლარიზაციის კოეფიციენტმა 2023 წლის თებერვლის ბოლოსათვის 45.23 პროცენტი შეადგინა. წინა თვის ბოლო მდგომარეობასთან შედარებით, დეპოზიტების ლარიზაცია გაიზარდა 0.12 პროცენტული პუნქტით.სებ-ის ინფორმაციით, თებერვალში ვადიან დეპოზიტებზე საშუალო წლიურმა შეწონილმა საბაზრო საპროცენტო განაკვეთმა 7.36% შეადგინა, მათ შორის ეროვნული ვალუტით განთავსებულ დეპოზიტებზე 11.51%, ხოლო უცხოური ვალუტით განთავსებულ დეპოზიტებზე 1.17%.უცხოური ვალუტით განთავსებულ დეპოზიტებში აშშ დოლარის წილმა – 81.40%, ხოლო ევროს წილმა 16.92% შეადგინა.
1679993815

მათივე ცნობით, მოთხოვნის კუთხით, საბაზო ეფექტის გარდა, თებერვლის ექსპორტის შედარებით სუსტი მაჩვენებლი, ფეროშენადნობებისა და სასუქების ექსპორტის ვარდნით გამოწვეული იყო.„ამ ორი პროდუქტის გარეშე, ექსპორტი 6.3%-ის მაგივრად, 36.1%-ით გაიზრდებოდა. ამდენად, საგარეო მოთხოვნა ჯერჯერობით კვლავ ძლიერია. თუმცა, თუ ამ სასაქონლო კატეგორიებზე ფასები არ აღდგა, 2023 წლის ეკონომიკის ზრდაზე ფეროშენადნობებისა და სასუქების ნეგატიურმა ზეგავლენამ შესაძლოა 1%-იც კი შეადგინოს.ფასების გარდა, ცალკეული პროდუქტების, კონკრეტულად კი სპილენძის უარყოფითი კონტრიბუცია იმპორტშიც მნიშვნელოვანი იყო. ამასთან, თებერვალსა და მარტში, თიბისის არხებით უნაღდო ანგარიშსწორების მაჩვენებლები კვლავ ძლიერ ადგილობრივ მოთხოვნაზე მიუთითებს. ასევე - ძირითადად უფრო დაბალი ინფლაციის ხარჯზე, თუმცა მაინც აღსანიშნავია რეალური საკრედიტო აქტივობის გარკვეული გაუმჯობესებაც.მიუხედავად იმისა, რომ „თიბისი კაპიტალის“ მოლოდინი ინფლაციის საკმაოდ მკვეთრი შემცირებაა, მომდევნო კვირას, მონეტარული პოლიტიკის კომიტეტმა შესაძლოა განაკვეთის დაწევა მაისისათვის გადადოს. „თიბისი კაპიტალის“ აზრით, ასეთ შემთხვევაში, აქცენტი იმპორტირებული პროდუქტების გარეშე ინფლაციასა და ბოლო პერიოდში საერთაშორისო მასშტაბით გაურკვევლობის ზრდაზე იქნება.გაეცანით „თიბისი კაპიტალის“ პუბლიკაციას ბმულზე.“, - აღნიშნულია გავრცელებულ ინფორმაციაში.
1679911810

ქვეყნების მიხედვით რეექსპორტში პირველ ადგილზე აზერბაიჯანია, სადაც 62 მილიონი დოლარის ღირებულების 4.8 ათასი მსუბუქი ავტომობილი გავიდა რეექსპორტზე. მეორე ადგილზეა ყაზახეთი 51.5 მილიონი დოლარის რეექსპორტით, მესამეზე კი სომხეთი 50.1 მილიონის რეექსპორტით.ავტოექსპორტის სტატისტიკა ქვეყნების მიხედვით:1. აზერბაიჯანი - $62.1 მილიონი, ზრდა წინა წელთან 53% ; 4,820 ავტომობილი, ერთის საშუალო ფასი $12.9 ათასი;2. ყაზახეთი - $51.5 მილიონი, ზრდა წინა წელთან 593% ; 2,589 ავტომობილი, ერთის საშუალო ფასი $19.9 ათასი;3. სომხეთი - $50.2 მილიონი, ზრდა წინა წელთან 2253% ; 2,834 ავტომობილი, ერთის საშუალო ფასი $17.7 ათასი;4. ყირგიზეთი - $43.2 მილიონი, ზრდა წინა წელთან 1525% ; 1,338 ავტომობილი, ერთის საშუალო ფასი $32.3 ათასი;5. რუსეთი - $13.5 მილიონი, ზრდა წინა წელთან 680% ; 978 ავტომობილი, ერთის საშუალო ფასი $13.8 ათასი;6. ტაჯიკეთი - $5.7 მილიონი, ზრდა წინა წელთან 314% ; 580 ავტომობილი, ერთის საშუალო ფასი $9.9 ათასი;7. არაბთა გაერთიანებული საამიროები - $3.9 მილიონი, ზრდა წინა წელთან 162% ; 51 ავტომობილი, ერთის საშუალო ფასი $76.7 ათასი;8. უკრაინა - $2.0 მილიონი, მატება წინა წელთან -71% ; 117 ავტომობილი, ერთის საშუალო ფასი $17.3 ათასი;9. ჩინეთი - $1.5 მილიონი, ზრდა წინა წელთან 267% ; 33 ავტომობილი, ერთის საშუალო ფასი $44.3 ათასი;10. ბელარუსი - $0.8 მილიონი, ზრდა წინა წელთან 6508% ; 37 ავტომობილი, ერთის საშუალო ფასი $21.3 ათასი.სტატისტიკის თანახმად, ყველაზე მაღალი 77 ათასი დოლარის საშუალო ფასის მქონე ავტომობილები UAE-ში გადის.
1679743281

მთავრობის მეთაურის თქმით, ბოლო ორი წელი ქვეყანას აქვს ორნიშნა ეკონომიკური ზრდა და მთლიანი შიდა პროდუქტი გაიზარდა თითქმის 30 მილიარდი ლარით.„მინდა ვთქვა ძვირფასო მეგობრებო, ჩვენი ხელისუფლება აკეთებს მაქსიმუმს, რომ დღეს ქვეყანაში შენარჩუნებული იყოს მშვიდობა, სტაბილურობა. დღეს ჩვენი ქვეყანა არის ყველაზე სწრაფად განვითარებადი ეკონომიკა. ჩვენ ბოლო ორი წელი გვაქვს ორნიშნა ეკონომიკური ზრდა. მთლიანი შიდა პროდუქტი, ჩვენი ეკონომიკა გავზარდეთ თითქმის 30 მილიარდი ლარით.ერთ სულ მოსახლეზე გადაანგარიშებით ეს გამოდის უკვე 8 000 დოლარი, წელს ასე იქნება ყოველ შემთხვევაში. შენარჩუნებული არის მშვიდობა, სტაბილურობა, და რა თქმა უნდა, ჩვენ არ დავუშვებთ არავითარ დესტაბილიზაციას.ეს არის საკითხები, რომელზეც ქალბატონი თეონა აქუბარდია და კითხვების ავტორები უნდა ფიქრობდნენ. მე მინდა, მათი პოზიცია გავიგო, როგორ აფასებენ ჩვენი დესტრუქციული, ქვეყნის შიგნით მოქმედი მეხუთე კოლონის რადიკალურ ექსტრემისტულ მოქმედებებს და უწოდებენ თუ არა ისინი საფრთხეს ჩვენი ქვეყნის ეროვნული უსაფრთხოებისთვის“, - განაცხადა პრემიერმა.
1679657904

მან პანდემიის პერიოდში მსოფლიოში არსებული ეკონომიკური მდგომარეობა გაიხსენა.„ბიუჯეტი დეკემბერში იყო მიღებული და თებერვალში დაიწყო პანდემია, რასაც მოჰყვა ე.წ. ლოკდაუნები, ეკონომიკა ჩამოვარდა თითქმის 7 %-ით, რამაც გამოიწვია შემოსავლების შემცირებაც. მეორე მხრივ, გაიზარდა ხარჯები: ბიზნესის დახმარება ჯანდაცვის სისტემის ღონისძიებები და ა. შ.ამან გამოიწვია ის, რომ სახელმწიფოს მოუწია დიდი რაოდენობით ვალის აღება. მთლიან შიდა პროდუქტთან შეფარდებით 60%-ზე ავიდა ვალები და ბიუჯეტის დეფიციტი, რომელსაც გადამწყვეტი მნიშვნელობა აქვს ამ შემთხვევაში, 9 %-ს გასცდა და ამ ყველაფრის შემდეგ 2021 წელს მთავრობის და ფინანსთა სამინისტროს მუშაობით 10%-იან ეკონომიკურ ზრდაზე გავედით, ბიუჯეტის დეფიციტი 6%-ზე ჩამოვიდა და სახელმწიფო ვალი 50%-ს ჩამოსცდა, ხოლო 2022 წელს პანდემიის გავლენის კვალიც კი გაქრა. რაც იშვიათი შემთხვევაა მსოფლიოს მასშტაბით",- განაცხადა კვიჟინაძემ.
1679651634
ყაზახეთმა პირველად, რუსეთის გვერდის ავლით, თავისი ნავთობი აზერბაიჯანის...
1679386797
ელმავალმშენებელი ქარხნის ადგილას ახალი კომპანია საცხოვრებელი კორპუსის...
1679055876
მალე საქართველოში მანქანების გაიაფება დაიწყება?!
1679386249
აზერბაიჯანმა 10 წელზე მეტი წარმოების თარიღის მქონე მანქანების იმპორტი...
1680170066
48.8 მილიონ ლარადად აუქციონზე გამოტანილი ელმავალმშენებელი ქარხანა, 19....
1679038769